wie zijn wij

7 maart 2022

Actueel verslag van onze laatste activiteiten.

Onze stichting bestaat uit 2 personen, Ella van Belzen en Gerda den Boer die op vrijwillige basis de stichting vanuit Nederland aansturen. We hebben een vast persoon, genaamd Walter Oluoch Muhwana die de stichting ter plaatse bestuurt en met wie wij bijna dagelijks contact hebben. Hij zorgt dat alles wat georganiseerd en geregeld moet worden binnen de stichting goed wordt geregeld.

Dit begint met de zorg dat alle kinderen naar school kunnen. Daarnaast komen ze op zondag, en in de vakantie 3x per week, naar de resource voor extra onderwijs. Walter zorgt er tevens voor dat de kinderen hun eten krijgen in de resource. Net voor de kerstdagen krijgen de kinderen schoolkleding, boeken, rugzakken, schoenen en ondergoed uitgedeeld, en door het jaar heen andere dagelijkse behoeften die echt nodig zijn. Daarbuiten zorgt hij dat er medicatie/hygiëne gekocht wordt mocht dit nodig zijn.

Buiten de resource zijn er nog de nodige problemen die we proberen op te lossen, tezamen met Walter. Afgelopen nov/dec is Ella met haar man naar Kenia geweest. Zij is bij verschillende kinderen thuis geweest. Dan zie en hoor je zoveel meer dan via de dagelijkse app. Ter plekke heeft Ella verschillende sponsors gebeld en bereidt gevonden extra te doneren zodat b.v. een dak van een huisje vernieuwd kon worden zodat de kinderen weer droog kunnen slapen, een aantal solarlampen geregeld zodat kinderen thuis ook s’avonds kunnen leren. Ook hebben we weer nieuwe kinderen op de resource, kinderen die nog nooit naar school zijn geweest terwijl ze de leeftijd daarvoor al lang gepasseerd zijn.

Dit alles wordt mogelijk gemaakt door onze sponsors. Hoewel dit iets is teruggelopen ten tijde van de covid-19 pandemie. Ook in Kenia hebben ze daar hebben mee te maken. De vaccinaties in Kenia zijn nog lang niet waar het moet zijn. Helaas krijgen de kinderen nogal eens malaria, vandaar de aanschaf van muskietennetten ieder jaar weer.

We hebben vaste donateurs die ieder jaar de kosten voor 1 of 2 kinderen op zich hebben genomen, donateurs die algemeen betalen, en donateurs die een bedrag aan de stichting geven n.a.v. een jubileum van de zaak of familiefeest. Daarnaast proberen we doormiddel van verkoop van b.v. plantjes (in het voorjaar) en speculaaspoppen rond de sinterklaas extra geld binnen te halen.